Válka médií : mýtus informační společnosti /

Denně jsme zaplavováni neuvěřitelným množstvím informací. Média nás zasypávají nejrůznějšími zprávami a fakty a vytvářejí tak naše mínění. Experti hovoří o takzvané "informační společnosti". Ale je tomu skutečně tak? Nikoli, neboť kvantita, jak známo, ještě neznamená kvalitu! Viktor Farkas...

Celý popis

Hlavní autor: Farkas, Viktor, 1945-2011
Médium: Kniha
Jazyk: Česky
Vydáno: Praha : Knižní klub, 2012
Vydání: Vyd. 1.
Edice: Záhady (Euromedia Group - Knižní klub)
Témata:
Štítky: Přidat štítek
Žádné štítky neexistují, buďte první, kdo přidá svůj vlastní štítek!
LEADER 02439nam a2200289 4500
001 48362
005 20211003170212.0
008 120313s2012 xr ||||||||||||||czecze d
020 |a 9788024232546  |q (váz.) :  |c 299.00 Kč 
040 |a STG001  |b cze 
041 1 |a cze  |h ger 
100 1 |a Farkas, Viktor,  |d 1945-2011  |7 jn20010310350  |4 aut  |9 76120 
245 1 0 |a Válka médií :  |b mýtus informační společnosti /  |c Viktor Farkas ; [z německého originálu ... přeložil Vladimír Čadský] 
250 |a Vyd. 1. 
260 |a Praha :  |b Knižní klub,  |c 2012 
300 |a 294 s. 
490 1 |a Záhady 
504 |a Obsahuje bibliografii a rejstřík 
520 2 |a Denně jsme zaplavováni neuvěřitelným množstvím informací. Média nás zasypávají nejrůznějšími zprávami a fakty a vytvářejí tak naše mínění. Experti hovoří o takzvané "informační společnosti". Ale je tomu skutečně tak? Nikoli, neboť kvantita, jak známo, ještě neznamená kvalitu! Viktor Farkas odjakživa choval vůči oficiálním zprávám z médií zdravou nedůvěru. Už léta se zabývá tím, do jaké míry média zobrazují informace pravdivě a nakolik je zkreslují a překrucují, co všechno takříkajíc "zametají pod koberec". Ve své knize autor na základě mnoha příkladů z politiky, hospodářství a dalších oblastí života ukazuje, že "informační společnost" je pouhý mýtus. Značná část sdělení je zmanipulovaná a slouží zájmům těch, kdo obvykle zůstávají v pozadí. Bezvýznamné informace média často nafukují, aby odvedla pozornost od mnohem důležitějších skutečností, jež jsou často zmiňována pouze na okraj. Takzvané "objektivní zpravodajství" jsou většinou dezinformace, polopravdy, ne-li přímo bohapusté lži. Pravdu, která je pro pochopení dané reality důležitá, se tak uživatel klasických médií většinou vůbec nedozví. 
653 0 |a sociologie  |a masmédia  |a mediální  |a komunikace  |a války  |a objektivita  |a manipulace (psychologie)  |a ekonomika  |a tajné spolky  |a eseje 
765 0 |t Mythos Informationsgesellschaft 
765 0 |t Mythus [sic] Informationsgesellschaft 
830 0 |a Záhady (Euromedia Group - Knižní klub)  |9 118341 
910 |a STG001 
942 |c KN 
999 |d 48362 
993 |0 0  |1 316100226336  |2 ddc  |4 0  |6 301_000000000000000  |7 0  |9 54705  |a 215.28  |b 0  |c 226336  |d 2012-03-13  |e 10  |f DOSP  |g 301  |h 299.00  |j 38  |l DOSP  |m 4  |n 0  |r 2024-02-09  |s 2023-11-04  |t 5  |w 2021-10-03  |y KN