Manipulace a propaganda : na pozadí současné informační války /

Jak moc sebou necháme manipulovat? Do jaké míry vycházejí naše názory opravdu z nás? A je vůbec možné věřit alespoň z části masovým médiím? Nejen na tyto otázky se snaží odpovědět kniha Jozefa Ftorka s názvem manipulace a propaganda na pozadí současné informační války. Propaganda a snaha o ovlivnění...

Celý popis

Hlavní autor: Ftorek, Jozef, 1973-
Médium: Kniha
Jazyk: Česky
Vydáno: Praha : Grada, 2017
Vydání: První vydání
Témata:
Štítky: Přidat štítek
Žádné štítky neexistují, buďte první, kdo přidá svůj vlastní štítek!
LEADER 03736nam a2200481 i 4500
001 69480
005 20230215081544.0
008 180205s2017 xr a|||f|||cze000|0|cze d
015 |a cnb002928679 
020 |a 9788027106059  |q (brožováno) :  |c 298.00 Kč 
040 |a STG001  |b cze  |e rda 
080 |a 323.23  |2 MRF 
080 |a 355.1:[004+316.774]  |2 MRF 
080 |a 316.628  |2 MRF 
080 |a 659.4  |2 MRF 
080 |a 316.772.4  |2 MRF 
080 |a 316.65  |2 MRF 
080 |a 316.774:32  |2 MRF 
080 |a (048.8)  |2 MRF 
100 1 |a Ftorek, Jozef,  |d 1973-  |7 ola364281  |4 aut  |9 98990 
245 1 0 |a Manipulace a propaganda :  |b na pozadí současné informační války /  |c Jozef Ftorek 
250 |a První vydání 
264 1 |a Praha :  |b Grada,  |c 2017 
300 |a 197 stran :  |b ilustrace ;  |c 24 cm 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
504 |a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy 
520 2 |a Jak moc sebou necháme manipulovat? Do jaké míry vycházejí naše názory opravdu z nás? A je vůbec možné věřit alespoň z části masovým médiím? Nejen na tyto otázky se snaží odpovědět kniha Jozefa Ftorka s názvem manipulace a propaganda na pozadí současné informační války. Propaganda a snaha o ovlivnění veřejného mínění (ať už za účelem nákupu nějakého produktu nebo vstupu země do války) tu byly prakticky odnepaměti. V této knize vám autor na několika příkladech ukáže, jak snadné je docílit toho, aby si dav (kterého jste součástí i vy) myslel to, co si myslet má. Aby zaměřil svou pozornost "tím správným směrem" a určití lidé díky tomu dosáhli svých cílů. Jedna z prvních věcí, na kterou autor upozorní, je, že veškeré public relations neboli PR není nic jiného než propaganda s hezčím názvem. Kniha je rozdělena do celkem dvanácti kapitol, přičemž každá z nich obsahuje ještě několik podkapitol. Každé téma je tedy přehledně zpracováno, ačkoliv čtenář má pocit, že vše se neustále točí kolem faktu, že jsme prakticky v každém okamžiku našeho života ovlivňováni. Televize, rádio, noviny, kulturní akce, zkrátka ve všech odvětvích kolem nás jsou lidé, kteří nás potřebují někam nasměrovat. Mohlo by se zdát, že tato myšlenka hraničí s paranoiou, ale na zcela konkrétních příkladech můžeme vidět, že je to spíš naopak. Náš pocit, že se můžeme svobodně rozhodovat, byl až dětsky naivní. Záměrem autora ale určitě nebylo jen vyděsit čtenáře. Snaží se především dopodrobna vysvětlit způsoby, kterými se nás pokouší tzv. elita ovlivňovat a tím pádem snad i přispět k tomu, abychom do budoucna přistupovali ke každé informaci kriticky a obezřetně. 
650 0 7 |a propaganda  |z Česko  |y 1939-1945  |2 czenas  |9 104823 
650 0 7 |a informační válka  |7 ph305423  |2 czenas  |9 14444 
650 0 7 |a manipulace (psychologie)  |7 ph122611  |9 134318 
650 0 7 |a public relations  |7 ph115957  |2 czenas  |9 20172 
650 0 7 |a masová komunikace  |7 ph115235  |2 czenas  |9 20173 
650 0 7 |a veřejné mínění  |7 ph116571  |2 czenas  |9 10809 
650 0 7 |a masmédia a politika  |7 ph426669  |2 czenas  |9 123442 
653 |a komunikace (sdělování)  |a informace  |a dezinformace  |a manipulace  |a sociální interakce  |a společnost  |a veřejnost  |a elity  |a extremismus  |a média  |a monografie 
655 7 |a monografie  |7 fd132842  |9 134082 
910 |a STG001 
928 9 |a Grada Publishing 
942 |c KN 
999 |d 69480 
993 |0 0  |1 316100262345  |4 0  |6 316_000000000000000  |7 0  |9 77253  |a 193.70  |b 0  |c 262345  |d 2018-02-05  |e 4  |f DOSP  |g 316  |h 298.00  |i Euromedia Group-Praha  |j 21  |l DOSP  |m 1  |n 0  |r 2024-01-31  |s 2023-12-08  |t 5  |w 2021-10-03  |y KN