Všichni hrajeme divadlo : sebeprezentace v každodenním životě /
edná se o Goffmanovo klasické dílo na pomezí sociologie a psychologie, v němž autor téměř beletristickým způsobem popisuje základní myšlenky své dramaturgické sociologie (či dramaturgické sociální psychologie). Na základě Shakespearovy metafory "všichni hrajeme divadlo" popisuje lidské int...
Hlavní autor: | Goffman, Erving, 1922-1982 |
---|---|
Další autoři: | McGrathová, Milada |
Médium: | Kniha |
Jazyk: | Česky |
Vydáno: |
Praha :
Portál,
2018
|
Vydání: | Vydání druhé, upravené, v Portále první |
Témata: | |
Štítky: |
Přidat štítek
Žádné štítky neexistují, buďte první, kdo přidá svůj vlastní štítek!
|
LEADER | 02601nam a2200421 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 70759 | ||
005 | 20211003172238.0 | ||
008 | 180621s2018 xr ||||e|||cze000|0|cze d | ||
015 | |a cnb002977129 | ||
020 | |a 9788026213420 |q (brožováno) : |c 449.00 Kč | ||
040 | |a STG001 |b cze |e rda | ||
041 | 1 | |a cze |h eng | |
080 | |a 316.625 |2 MRF | ||
080 | |a 316.77 |2 MRF | ||
080 | |a 316.663 |2 MRF | ||
080 | |a (048.8) |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Goffman, Erving, |d 1922-1982 |7 jn20000601947 |4 aut |9 22683 | |
240 | 1 | 0 | |a Presentation of self in everyday life. |l Česky |
245 | 1 | 0 | |a Všichni hrajeme divadlo : |b sebeprezentace v každodenním životě / |c Erving Goffman ; z anglického originálu přeložila Milada McGrathová |
246 | 3 | |a Sebeprezentace v každodenním životě | |
250 | |a Vydání druhé, upravené, v Portále první | ||
264 | 1 | |a Praha : |b Portál, |c 2018 | |
300 | |a 294 stran ; |c 21 cm | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
504 | |a Obsahuje bibliografické odkazy | ||
520 | 2 | |a edná se o Goffmanovo klasické dílo na pomezí sociologie a psychologie, v němž autor téměř beletristickým způsobem popisuje základní myšlenky své dramaturgické sociologie (či dramaturgické sociální psychologie). Na základě Shakespearovy metafory "všichni hrajeme divadlo" popisuje lidské interakce pomocí divadelní terminologie (představení, herec, role, scénář, obecenstvo, přední region, který u něj znamená jeviště, či zadní region ve významu zákulisí). Podle Goffmana často utváříme vlastní chování bez ohledu na to, co prožíváme, takže se ve své roli snažíme vytvářet určitý dojem podle určitého scénáře (např. lékař užívá prostředky pro to, aby na své pacienty působil důvěryhodně). Na svou roli se připravujeme, abychom ji pro své obecenstvo sehráli co nejpřesvědčivěji, přičemž naše chování v roli a mimo roli se může značně lišit. | |
650 | 0 | 7 | |a osobní prezentace |7 ph216780 |2 czenas |9 124524 |
650 | 0 | 7 | |a sociální komunikace |7 ph116206 |2 czenas |9 125930 |
650 | 0 | 7 | |a sociální role |7 ph125810 |2 czenas |9 108347 |
653 | |a individuální psychologie |a sociologie |a sociální interakce |a sebeprezentace |a studie | ||
655 | 7 | |a studie |2 czenas | |
700 | 1 | |a McGrathová, Milada |4 trl |9 77163 | |
910 | |a STG001 | ||
942 | |c KN | ||
999 | |d 70759 | ||
993 | |0 0 |1 316100264854 |4 0 |6 159_000000000000000 |7 0 |9 78628 |a 314.30 |b 0 |c 264854 |d 2018-06-21 |e 5 |f DOSP |g 159 |h 449.00 |i OPA |j 127 |l DOSP |m 2 |n 0 |r 2023-11-15 |s 2023-08-24 |t 5 |w 2021-10-03 |y KN |